kostboxen

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av kostboxen.se - 10 februari 2014 09:03

Träning ska vara kul och det gäller att hitta sin variant. Det vet alla.

Men ibland är det väldigt nyttigt att kliva utanför den hemvanda arenan och låta kroppen utmanas av något nytt. Då tvingas kroppen använda andra muskler och jobba på ett ovant sätt.

När man tränar på samma vis lär sig kroppen att använda musklerna på lättast sätt möjligast. Kroppen är lat. Den vill göra det så enkelt för sig som möjligt.


Team kostboxen.se består av en löpare och en kampsportare. Jag är kampsportaren, som även kämpar för att bygga styrka mellan passen på mattan.

Men ibland tar jag mig en tur med löparskorna. Det är skönt när man känner hur hela kroppen utmanas och att få njuta av den sköna känslan efteråt, känslan av riktigt trötta muskler och lite träningsvärk.


Igår lät jag löparen släpa med mig på en runda i regnrusket. 

Och att jag kan hålla för två och en halv timme explosivitet på kampsportsmattan ger mig inte gratis kondition för en löptur få trettio minuter! För som sagt, det är något helt annat.

Jag höll mig i spåret och försökte följa löparens tempo, medans löparen, som tyckte att det nog gick lite sakta, utmanade sig med utsvävningar upp och ner i diken och genom buskage vi passerade längs vägen.

Ja, det gäller ju att tänka utanför gränserna...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards