kostboxen

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Träningsschema på mitt sätt

Av kostboxen.se - 26 juni 2014 09:48

Jaha. Så var träningsschemat igångkickat.

Jag har aldrig följt något liknande schema tidigare. Och det vete tusan om jag kommer lyckas med det nu heller.

Men i alla fall. Jag kan ju ha det som en mall...


Schemat kommer i tre upplägg. "Klara". "Bättre". "Bra".

Jag planerar köra "Bättre", fast med lite inslag av "Bra". Som sagt; jag kan inte följa sådant där. Jag kör lite som jag vill!


Denna veckan hoppade jag ju in på en ons, halva veckan hade ju redan gått. Lite tight då att klämma in allt. Men det ska nog funka. Och nästa vecka är det semestertripp nästan hela veckan, så det blir också lite knöligt. Men jag gör som vanligt; på mitt sätt!


Första uppstartsv. ska jag köra ett 8km, 12km och ett intervall på 9km. 

Igår var planen att köra två varv på milen. Jag tog med mig fyrbenta träningskompisen Freja för ett första varv i lugnt tempo.

Skönt nog var solen inte varm, utan med den lätta vindens hjälp skapades tvärtom en rätt kylig temp. Jag frös de första kilometrarna. 

Efter en kilometer kommer en redig backe. Jag bestämde mig för att lyckas hålla farten vilket resulterade i en ökning istället. Och lovade mig själv i mitten på backen att jag skulle få tillåtelse att stanna och andas, när jag kommit upp.


Jag sprang ett rekordförsök för en vecka sen. En femma med tryck som tog musten ur mig och gav mig en lätt förkylning. Inte så att jag känt mig sjuk egentligen, men den drog igång en astmahosta med problem ner i bronkiterna. (Tror det heter så)

Så jag har gått på allsköns inhalatorer de senaste dagarna och det märktes ju på löpningen. Det första passet på en vecka dessutom...

Med andra ord, jag bestämde mig för att nöja mig med ett varv.

Så nu har jag gjort en mil denna vecka. Det kvittar jag med den där åttan jag har på schemat. Så nu har jag en tolva och intervallen kvar.

Men idag har jag judo och bjj. Det kan jag väl tillgodoräkna mig på nåt sätt också?! Som en blandning mellan intervall och styrka. Som extra bonus liksom.


Jag sa ju det. Detta blir ju på mitt sätt...


Tjenixen // Kattis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kostboxen.se - 23 september 2014 11:27

Ja, den där värmen var ju inte rolig att springa i!! Och den höll i sig...   Det blev dessvärre ett antal veckor med i stort sett ingen löpning alls efter vår långa svimningsfärdiga skogstur. Men till slut kom jag igång igen. När paniken infö...

Av kostboxen.se - 26 juli 2014 09:32

Ett långpass i skogen är alltid roligare att ta tillsammans med vänner. Tycker jag.  Igår var ett sånt härligt pass inbokat. Men på grund av värmen tänkte vi dra iväg kl8.00, trodde att det skulle kännas svalare så tidigt...   Pyttsan! Det va...

Av kostboxen.se - 18 juli 2014 11:02

Ha! Detta med löpningsschemor skiljer sig visst rätt markant åt! Nu har jag hittat ett som också riktar sig till träning inför Lidingöloppet, men som inte alls är upplagt lika bestämt. Utan mer fritt med en plan kring vilka typ av pass som bör ingå...

Av kostboxen.se - 13 juli 2014 09:34

Legoland avklarat och något slags semesterlugn kämpar febrilt med att infinna sig. Jag har alltid trott att det är då man ska ha så där oändligt mycket extratid till träning och hängmattestunder som det visas på reklampauserna! Men det är ju galet ...

Av kostboxen.se - 1 juli 2014 21:21

Semester. Ledigt. Denna veckan sker sommarens höjdpunkt med bortresa. Så det ryker några dagar av träningsmöjlighet. Fast bara av trevliga orsaker och familjemys som utbyte. Så det är ju enbart positivt. Men ändock. Det stoppar schemat för Li...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards